jordens undergång ?

Har ni hört om 2012? Jordens undergång.

Lite intressant fakta taget från nätet:

Mayaindianerna var ett folk som levde i Sydamerika mellan åren 250-950 e.Kr. Vad som är intressant med Mayaindianerna var deras besattahet av tiden. Genom att studera himmeln så lyckades de komma på ett tidssystem som anknöt till astronomiska observationer av solår, månår och Venus synodiska perioder. Andra matematiskt väl definierade tidsperioder hade rituella ändamål utan synbar anknytning till kända naturcykler. Sin matematik baserade mayaindianerna på talet 20. Genom att studera mayakalendern så har forskare med gapande munnar fastslagit att mayaindianernas förståelse för cykler av planeter, solsystem, stjärnor och till och med galaxer vida övergick de kunskaper vi hade för bara 20 år sedan. De visste till exempel att vår galax roterade runt ett svart hål och hur jorden förhöll sig till det, något som vi först greppade på 90-talet.

Mayakalendern innehåller också en rad profetior om vissa naturcykler och händelser i framtiden. Men här är det relevanta: Mayakalendern slutar den 21 December 2012. Enligt deras planetära cykel så kommer då jorden och solen stå i en perfekt linje med vår galax "ekvator", något som vi med moderna mätinstrument nu kunnat verifiera. Mayaindianerna menade att då skulle jorden, som vi känner den, gå under. Vissa hävdar att på den 21:a December så kommer jorden genomgå ett så kallat "pole shift" som innebär att de magnetiska knytpunkterna (nordpolen och sydpolen) kommer flyttas vilket kommer leda till globala naturkatastrofer och till slut mänsklighetens undergång.

Det var visst någon annan gubbe som också kommit fram till datumet 21 december 2012 och sedan, flera år efter, ramlat över Mayakalendern och upptäckt datumet där. Då var tydligen domedagen ett faktum.

Och vad ska man då tänka? Jag vill inte dö när jag är 18! Jag vill inte heller vara den enda som överlever. Jag vill inte att jorden ska gå under och jag vill heller inte att nordpolen och sydpolen ska flyttas. Jag vill inte vara med om naturkatastrofer och jag vill inte vara med om mänsklighetens undergång.

Är jag konstig som oroar mig? Vad tror ni?
Lever vi fortfarande på jorden 2013?
Jag är orolig!



Kommentarer
Postat av: johanna

Det kommer inte hända :) Alla säger olika. Läste nyss att det var 23 december, och nu 21:a. Har funnits värre & troligare anledningar förr, men we are still alive! :-D Om 1 år kommer ingen ens komma ihåg att de var 21 / 23 december 2012 vi skulle dö. för då har de redan kommit ett nytt datum.. typ januari 2011 sprängs jorden ungefär.



fast OM de skulle hända, märker man ju ingenting ändå ;) dör hellre av att hela jorden försvinner, än typ styckas i bitar, brinner upp, blir mördad osv! och om jag tillexempel hade dött nu, då hade ju min familj & mina vänner (ni xD) sörjt ungefär. om alla dör samtidigt, slipper man sörja!



händer de verkligen 2012, märker vi ingenting. för de kommer gå så PANG-fort!



men som sagt.. de händer inte ;)



2009-11-05 @ 16:53:13
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: sanna

SHIET, jag vill då fan inte heller vara den enda överlevaren! och herre fan, vad hemskt!

då är jag 20.

dagen efter daniels födelsedag, sikken (fin) present. not.



hoppas det inte är sant! o: vad fan spelar det för roll om man dör av svininfluensan nu då?

OKEJ SÅ SKA MAN ABSOLUT INTE TÄNKA men det for upp i skallen. :o



<3

2009-11-05 @ 17:27:18
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: DONKEN

var man inte paranoid så blir man det.. men sen å andra sidan skulle ju undergången vara vid millennieskiftet 1999-2000. internet och allt skulle ju slockna. Ingenting hände. pöss

2009-11-08 @ 00:35:43
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0