Hälsans dag!

Rubriken säger väl ganska så mycket.

Vi hade hälsans dag i skolan idag och det var riktigt roligt och mysigt. Dagen började med frukost på skolan, då hela högstadiet satt i matsalen med bara tända ljus, lite tyst och lugn musik i bakgrunden och pratade och hade det trevligt. Det bjöds på mackor och fil med flingor, juice osv. Jag åt dock ingenting eftersom att jag glömt att det var frukost i skolan och åt hemma istället.
Efter frukosten var det en föreläsning om kost i ca 20 minuter. Helt ovärt och man fattade ingenting.
Sen var det dags för dagens första aktivitet: Friskis och Svettis.
Mina egenskaper av att göra olika saker samtidigt är inte den bästa. Ut med högerfoten, fram med vänster handen, tvätom, samma igen, tralala. Jag gjorde fel ett x antal gånger och skrattade högt för mig själv. Ack så kul!
Nästa aktivitet för mig var Yoga. H-A-H-A. Barfota och inkrånglad i sig själv. Inte det bekvämaste. Men man vet ju aldrig. Kanske jag sitter där en dag och lyssnar på musik för döda och krånglar in mig i mig själv, frivilligt.
Vi får väl se!
Sen var hälsans dag slut.




De övningarna klarade jag galant, alla var som fastbundna för att titta på mig!
inte.


Efter skolan har jag sovit i någon timme, tränat, varit med min vän Rasmus och nu sitter jag här. Nöjd och belåten efter en varm dusch och god mat. Min dag har vart toppen! :)

Låt se om morgondagen har någonting fint att erbjuda. Hoppas!


Lyxmiddag i mina ögon!

Kommentarer
Postat av: nathalie

jaha. har aldrig ätit den, det var därför jag undrade :)

2009-11-18 @ 08:05:57
URL: http://nathalieolssons.blogg.se/
Postat av: sandra

åh, det där med frukost i skolan verkade ju riktigt mysigt!! :)

2009-11-20 @ 16:48:28
URL: http://saandrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0