mämmi, franskameningar,tidig säng, och städad bur =D

känner bara för att skriva att daniel mämmi är en riktigt go kille :)
-
han är klok och dödligt snäll :) -

bara det jag ville skriva.

&  att jag kan alla förutom 15 glosor till provet imorn. - eller jag kan halvt alla några av dom där 15. skriver fel på typ il est och il a och sånt.

och jag ska lägga mig tidigt.

några coola' franska meningar.

mon petit ami / min pojkvän
tu ne fais jamais ton lit? / bäddar du aldrig sängen?
ils aiment la viande / de älskar kött
qu'est-ce que tu fais? / vad gör du?
qu'est-ce qu'il fait? / vad gör han
pense à tes notes / tänk på dina betyg.
´ är inte 100 på stavningen, jag skrubbade ihop lite själv i min hjärna, men hoppas det är rätt  =D

nä, nu ska jag städa buren som tar 2 minuter, sen läsa och sova. tidig säng! Heja mig! :)))

/ blev liite mer än jag hade tänk mig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0