härlig kväll

träningen blev ändå inte så mycket till träning. hedda vet jag var på bio istället, tilda var sjuk, och sen var hmm.. frida, liza, towe, maggan och rebecka borta. jag, ita, michaela och sandra var alltså där. vi passade bara lite med dåligt klistrad boll och la lite straffar och sånt. träningen suger när det bara är fyra stycken och tränar. man börjar förstå varför vi slår ihop med 93;orna. det är vårat eget val, sånna som inte kommer på träningarna.. nu säger jag ju inte att det är alla dessa som inte kommer, men några som inte kommer, slirar hela tiden och allt - det är därför vi slår ihop med 93;orna. vårat eget 'fel' om man säger så. fast jag ser ändå fram emot att träna med dom, man kanske lär sig mer, och blir bättre av det. det får framtiden avgöra.

jag har ätit en rikitgt rejäl kvällsmat nu så jag kommer sova gott. 2 mackor med gurka, korv och prickigkorv på, 2 små danonino, ett glas mjölk och ett glas juice. riktigt gott!

om en timme är jag inte femton. utan typ kvart över elva imorgon är jag femton. men vi säger att jag fyller år om en timme, det låter mycket coolare. jag önskar mig ingenting speciellt. pengar, pengar, småsaker, pengar, kläder. osvosv. min present från mamma blir försenad & jag vet redan vad jag ska få, men det säger jag inte än. av pappa får jag pengar - och av kompisarna får jag säkert någonting fint :-)

imorn blir det nog bara fika med familjen, ska ha såntdär kalasfestparty först vecka 14 - helgen - det funkade som inte innan.

ja, vad ska jag mer säga. jag har en massa i skolan att göra under veckan också, så det får bli att plugga på ondag - torsdag - fredag , och säkert imorn lite. jag tänkte inte på att jag fyller år imorn, idag på dagen, så jag sov i 2 timmar istället för att plugga där, jag tänkte att jag tar det imorn. men synd för mig där.

sen fykller myra-li 2 år, på onsdag nästa vecka, och vad ska man köpa till världens finaste unge? man vill ju som köpa världens finaste sak, men vad är nu det, och hur har man råd med världens finaste sak, som femtonåring.? - jag har ju gjort en sak på syslöjden åt henne i födelsedagspresent, men pga olika fantastiska omständigheter, ska hon få det i senare ;-)

nu ska jag nog faktiskt ta och sova, och vänta spänt på min födelsedag. ;>  på tal om att vänta spänt, hade detta vart för typ 6 år sen, hade jag inte kunnat somna i sängen idag, legat och undrat vad som väntar i paketen imorgon, vart överlycklig och spridit runt komihåglappar så att alla skulle komma ihåg mig, på min dag. men så är det ju inte precis nu. nu är det mer ' hoppas att tårtan är god och att jag får det trevligt med vänner & familj ' nu spelar det som inte stor roll vad man får i paketen eller hur tåran ser ut - allt blir mycket mindre spännande och tråkigt när man blir äldre. inte att det inte är kul att fylla år, men det är ju som annorlunda, det är ju så mycket... vad ska man säga?... mindre, mer obetydligt ? =s , därför älskar jag barnkalas. att se barnens lyckliga ansikten när paketen öppnas. för dom är det inte heller så viktigt vad som är där inne, inte förän alla paket är öppnade och barnen har tid att titta vad som egentligen fanns i paketen.

jag minns alla mina kalas när jag var liten. kurragömma, skattletande, bolllekar, massa paket, hela klassen, god tårta. Alllting egentligen :) - lapparna som man lämnade i skolan att ' du är välkommer på kalas hos mig den 24/3 klockan sex till åtta. kram jessica. ' och en massa målade ballonger runt. jag minns det så väl. allt var mycket större när man var liten, om man säger så.

nu blev mitt inlägg en aning längre än vad det skulle bli, när dehär om att vara lite slank in utan att jag märkte det. nu får ni ha det så bra, så hörs vi imorn.>
på min födelsedag! :)


jag står som ett pucko för att visa skorna xb

blir ingen mer bild idag, jag ids inte ladda upp från kameran, det blir mer imorgon - där jag också kanske skriver någonting lite hemligt :) - kanske ;D godnatt!

Kommentarer
Postat av: tilda

hej, menar du mig nu, känns alltid som att du blir irriterad, eller något, på mig när jag är borta från träningen? ;s

2009-03-24 @ 16:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0