Härliga klassen! :)

Inte så pepp på att skriva här egentligen, men vad ska jag annars göra? Jo, vad jag annars skulle kunna göra.. Någonting vettigt tillexempel? Duscha? Packa? Sova? Ja, någonting av det skulle jag exempelvis kunnat göra, men jag är för slö för det. Jag har iallafall skrivit en pack-lista på vad jag ska ha med mig till Norge. Det ska bli så himla kul att spela, en sista gång, med bara egna laget och bara åka dit och ha hur kul som helst! Har inte spelat på ett bra tag känns det som, och det är lika kul varje gång att möta lag man inte vet någonting om. Det är så mycket mer spännande.

Skola blir det iallafall för mig imorn. Tänkte förgylla mina klasskamraters liv i några timmar, sen gå hem och göra mig i ordning. Nej, egentligen går jag till skolan för att jag vill vara med mina fantastiska vänner och för att vi ändå bara har hk. Jag hinner ju som inte umgås med någon i stan under helgen, eftersom att jag ska vara med mina handbollskamrater! :) Så jag tänkte att jag är med på morgonen iallafall, åker först vid 12 här ifrån.

Åå, shit vad jag ser fram emot det. Hoppas det blir fint väder också, så att man kan vara ute när det inte är matcher. Kanske till och med matcha mina snygga pojkar lite. Kanske bli lite brun menar jag ;)

Nu..Fick jag lust att skriva en hel del! Men, med brist på de, så skriver jag kanske bara en halv del.

Skolan idag var ju inte så frustrerande kul, förutom gympan, då vi spelade frisbee. Jag var i det färgade laget. Vilket bestod av mig, Had och Daniel F, Cody, Ita, Hedda, Björn.. Och säkert någon annan. Men just det tre förstnämnda (kul att jag vet att ni läser dem igen xD) hade bra lagarbete. INTE! xD Friisbeen flög på backen av att någon kastade dit den, och såklart hoppar vi tre samtidigt på frisbeen, vi i samma lag alltså. Had flyger över mig och landar på Daniel som hamnar underst och jag vann såklart frisbeen. Grym som jag är! x) - Fast min insats i 'försvaret' var inte speciellt bra. Jag stod och fixade pinnen som de andra laget skulle träffa frisbeen med, så kastar Rasmus från ja, jättemånga meters avstånd, jag ser frisbeen komma mot mig..Men är lixom för segtänkt för att reagera och det blir såklart mål. Ingen tyckte jag var bra då. Stackars mig :( xP

Jag älskar låten : 'When You Say Nothing At All' med Alison Krauss. Så himla fin, och så härlig att sjunga till (:
På tal om att sjunga, så älskar jag det! Men min sångröst är inte bland de bästa, inte som min syster, eller som Tildas eller någonting sånt, men jag älskar att sjunga ändå :) Folk som inte sjunger när de hör musik..Hur kan ni? Det är nästan de roligaste som finns! Fast, jag skulle aldrig våga sjunga inför massa folk.. Det tycker jag är läskigt. Men hade jag haft en fin sångröst, hade jag gjort de. Ibland drömmer jag till och med att jag sjunger inför en massa folk med en skitfin sångröst, men.. Bara drömmer x) Jag håller mig till sådant som jag är bra på, och som samtidigt är kul :) Låter folk som kan sjunga fint, göra de, och har skoj med min röst hemma istället :D Fast.. Jag vet inte, det skulle inte vara fel att uppträda någongång, typ. Inför? xD Äh, nej fan, inte när jag tänker efter :P Huhu. Väldigt långt från ämnet som började hela inlägget, jag tror jag slutar nu, och bjuder på lite egocentriska bilder, och bilder på mig och mina vänner :) Enjoy!
Trött som tusan vid 16 idag, så jag sov ett tag.


Ännu tröttare efter att jag sovit.. En kvart.


Pepp var ordet. Pepp på att träna..


Observera min bruna hand :P

Nu, efter detta underbara inlägg, efter dessa underbara fotona på mig själv, är jag på lite bättre humör. Man blir oftast gladare av att skriva här på bloggen. Man får som skriva av sig.

Ännu mer att skriva.. Jag ser så mycket fram emot nästa vecka när vi går ut åttan. Men ändå så gör jag inte det. Jag har redan ångest för att jag måste skiljas från min underbara klass om ett år och börja gymnasiet. Det känns så jobbigt. Jag har ju ändå gått i denna klass i 9 år nu, och jag är inte less. Vissa dagar är man less på någon, men.. Det går över. För mig kommer min klass, som jag har nu, alltid vara min klass. Jag tycker om alla! Mer eller mindre. Alla är fina på sitt sätt och ja..Jag kommer verkligen sakna klassen när vi går ut. Förstår ni vilken ångest jag kommer ha nästa år? Jag vill inte gå ut 9:an! Vill inte! Vill inte! Jag har ju världens bästa klasskompisar! Ska vi alla satsa på en linje? Alla trycker in sig på iv ? NAT! Men.. Bajs vad jobbigt. Sen är det säkert en massa fina personer som flyttar från stan också, för att plugga någon annanstans. Sen också. Människor som man inte är med mer än i skolan.. Vad händer med dem? Ses vi aldrig mer? Pratar vi aldrig mer? Gör vi aldrig någonting roligt ihop mer? Kommer vi någonsin ha lika roligt som vi haft dessa 9 år? Jobbiga frågor. Jag vill som ändå hålla kontakten med alla i klassen, på ett eller annat sätt. Nej, of.. Nu blev det jobbigt här. Men.. Vi har fortfarande 9:an kvar! Tack Gud! Ett till roligt år efter detta med mina kära vänner. Det här året har nästan gått för fort! Hade jag kunnat välja att spola tillbaka några veckor, förutom alla läxor, hade jag nog gjort det. Så att jag får vara med mina fina vänner lite mer. Det låter som att jag ska dö? Jag kan ju fortfarande umgås under sommarlovet, jo tack jag vet. Men, det är inte så att man alltid.. Kommer in på det. Att det blir av. Att man frågar. Ni förstår.

Ah, skitsamma nu. Den här sommaren ska iallafall bli hur bra som helst, och jag hoppas verkligen på att få fara iväg med pappa och min syster och hennes familj. Med mamma till moster. Träffa min 'farmor' i vimmerby <3 (: Hoppas verkligen på allt detta, som inte sker varje år. Sen vet jag ju att jag kommer till Kangos och Saitta, så det är ingenting jag behöver hoppas på :) Nu kom min längtan till sommarn tillbaka!

Alldeles för långt inlägg x) Ni som läst ända hit är minst sagt halvdöda och får genast sluta läsa.


Thomas, jag, Ita <3


Herman :)


Björn :)


Rasmus <3


Mikaela, Hedda <3


Rebecca, Amanda, Emma :)


Cody & Had <3


Sebbe :D


Daniel -v


Pontus :P


Mämmi, Mikaela, Johanna. :]


Fanny, Rebecca :b


Älskade vänner! :)

Ja, det var nog alla. Har dock ingen bild på jesper ;b - Förlåt för så lite bilder ;b 17 tror jag att det är ;b


Kommentarer
Postat av: mikaela

vilka undrbara minnen vif ått tsm allihop a:') <3

2009-06-04 @ 21:51:30
URL: http://mmikaelaleiasson.blogg.se/
Postat av: tilda

jag kan inte sjunga, sluta för tusan ! :o -.- .. ;)

2009-06-04 @ 22:44:12
Postat av: amanda

men gud så söt bild på pontus! :d



jag kmr också ha sjuuuukt svårt att skiljas från klassen, kommer bli hemskt! men vi har ju som sagt fortfarande nian kvar! :)

2009-06-05 @ 15:39:50
URL: http://amandalantto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0