Bebis snart va? :)

Lillen är beräknad till idag, den 29:onde! Jag längtar så! :) Även om det inte är samma längta som jag hade när Myriis skulle komma. Det är en helt annan sak att bli moster första gången och att bli moster andra gången. ( Nu har jag inte upplevt att bli moster en andra gång, än, men att längta är inte samma sak första gången som andra). Första gången var det hur spänt som helst, längtade verkligen varje dag 100 % för att någon liten varelse skulle komma. Jag längtade till att få hålla en så liten människa i min famn för första gången, då jag alltid har varit minst, både i syskonskara och i kusinskara. Jag längtade så efter att få ha någon att ta hand om, någon att se efter och någon att vara större än. Nu längtar jag tills lillen kommer för att få älska ännu ett systerbarn. Att lära känna, ta hand om ännu en fin liten människa. Det är inte samma längta som efter Myra-Li men en lika stor längta, fast på ett helt annat sätt. Jag har länge oroat mig ifall att jag inte kommer älska Lillen lika mycket som Myra-Li eftersom att det är svårt att älska någon lika mycket som jag älskar min lilla prinsessa. Och visst. Myra-Li kommer alltid att vara den finaste i världen och kommer alltid att vara min första systerdotter, men jag tror att kärleken till - i detta fall - min systers barn bara växer fram utan att man tänker på det. Det är ju så att OM man nu skulle måste välja ( en av alla mina hundra konstiga tankar ) mellan - i detta fall - Myra-Li som jag har varit med i över två år och ett nytt litet barn som man inte känner, så hade man ju valt Myra-Li. Den man känner och älskar hur mycket som helst. Men efter ett tag, när man lärt känna den lilla, tror jag inte att man kan välja. Jag kan inte välja mellan mina syskon, men hade jag måstat välja mellan mina storesyskon och - om jag nu hursantvursan skulle fått ett lillesyskon (BLÄÄÄÄ för den tanken) så hade jag ju såklart valt mina storesyskon, som jag haft i hela mitt liv. Ni förstår min tanke va? - Bättre kan jag inte förklara, men jag ville ändå skriva det.

Jag väntar på dig Lillen! Kom snart  va ?! :)


Första gången <3

Kommentarer
Postat av: itaak

fiint! :') jaa! , nu får Lillen ta och ploppa ut!! ;p och ja, man fattar hur du tänker ;) :] <3

2009-06-29 @ 02:48:57
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: Kadri

Sv. DEt håppas jag med.



Vad fint med lilla bebben. Hoppas Lillen kommer snart.

2009-06-29 @ 08:36:36
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: itaak

(svar:)kul att jag hinner svara på dina kommentarer så fort att det blir att jag kommenterar samma inlägg hela tiden Xd du fattar inte men iaf..XXDDD

jo, dom är snygga, hela bunten ;p jag blev något less på er må jag säga! OCH du är ful, och jag kan visst vara sur på dig! -.-' x] <3

2009-06-29 @ 14:10:45
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: tilda

du ringr mig när bebisen är kommen! :) och annars med såklart!

2009-06-29 @ 15:54:54
Postat av: itaak

sv: okej ;d men då kanske jag får tag i någon annan ;p men nångång om du känner för det, är det bara att du pillrar runt lite på min blogg ;p om du har kommit på något, som du inte visste innan :p du kan prova olika designsaker på min blogg-if u want too ;D <3

2009-06-29 @ 16:25:09
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: johanna

Naw va rooligt :] kul å se om de blir en flicka eller pojke! : )

2009-06-29 @ 18:02:24
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: sanna

hpppas han hon den det kommer nu! :D

2009-06-30 @ 00:02:40
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: iitaak

jag ser fan ut som en dum.. same på den där närbilden!? hej fröken ita, va' ful du e´.. -.-'

2009-07-01 @ 02:51:28
URL: http://iitaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0