Pippi Långstump. 1.56

För att avslöja mitt vem jag är på skolfotot, så kan jag säga att jag är den där lilla flickan, på 1,56 cm. Ser ni henne?
Ser ni inte? Va?
Hon står näst längst ut på mellanraden.
Nej, inte hon till höger.
Hon näst längst ut till väsnter.
Ja, det är jag!
Pippi-Lotta Viktualia Rulgardina Krysmynta Efrems dotter Långstrump.
Fordon, havets skräck. Nu mera. Negerkung!
Med felstavningar och hela köret.

Pippi, det är jag de. Eller, om jag kunde drömma.
(En boktitel för att vara fyndig)
Ja, Pippi är en redig jänta dedär.
Iallafall.
Hon är min idol.

OSCAAAAAAAR! KOM OCH HÄMTA SKATTEN OSCAR!

Det där var bara början.
- Men nu kommer förstättningen.


Pippi? Nä, hon flög till månen!!
Vad vi ska jag av hästen?
- Prickigkåååårv!

Det är ingen ordning på allting.
Man hittar ju inte vartendaste dugg!

Vart är mina guldpengar? Vart har dom farit?
(Det är en mening jag är ytterst osäker på vad hon säger. Vart har dom farit?
Det låter lixom inte så svenskt)



Nej, nu ska jag ge mig.

Det lixom small till och de enda jag kunde tänka på var Pippi.
Jag typ svimmade och vaknade precis upp!

Nej, jag har tråkigt.


+

=
SANT

Du och jag Pippi!
- Ja, du och jag Jecca!

Kommentarer
Postat av: DONKEN

hahahaha :P den uppgiften var ju vääärldens roliga! :D och nä, så mkt fritid o särskilt många vänner har man kanske inte längre, hahaha... :P men de är ju så kuuuuuuuuuuuul! :P tror inte pippi säger vart har dom farit, det är för norrländskt. :P vart har de tagit vägen, kanske.. :P pippi är ju smålänning ;) Kanske inte skåderspelerskan, men astrid lindgren iaf. :P

2009-12-04 @ 01:36:56
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: storasyster Tessa

gu, vad vi har tittat på pippi!!! har du bakat gräddtårta och ätit direkt från den med en stor sked ännu? om inte- dax att göra det!!! mums!!!

2009-12-04 @ 11:43:40
Postat av: Kadri

hahaha vad lika ni är. men jag hittar dig inte ortfarande på skolfotot



sv. tack för din fina kommentar

2009-12-04 @ 19:53:35
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Anonym

kuuuuuuuuuuul /s

2009-12-05 @ 13:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0