dille, hampis, design och johanna

som ni alla ser har jag gjort om ganska mycket på min design. jag vet inte säkert om jag ska ha kvar det, men tills vidare får det se ut som det gör. jag kunde inte sätta dit min gamla header som jag annars hade gjort till vidare, men eftersom att jag inte kunde så får jag ta hjälp av någon till det sen. jag gjorde precis som johanna sagt att jag ska göra, men det funkade inte.

jag har fått en liten dille om mitt hår. jag ska vänta tills efter sommaren att klippa de, förutom toppning och sen ska jag göra någonting drastiskt. vad jag ska göra får ni inte veta men jag hoppas att jag inte har ändrat mig tills efter sommaren. jag vill ha långt hår för att själva grejen blir snyggare då, men om jag kommer hålla mig utan att klippa kort under sommaren får vi se.

idag har jag då vaknat klockan sex och åkte mot saitta efter en timme. jag, pappa, faffa och kjell åkte. när vi kom fram var jag så trött fast att jag hade sovit ett tag så jag la mig i baksätet och somnade på störten. anledningen till varför vi åkte dit var för att pappa skulle skotta bort snön från taket, faffa tror att det kan gå sönder annars, om det blir allt för mycket och allt för tugnt - jo tjena! men jag sov iallafall hela tiden när pappa skottade, annars hade jag såklart följt med upp på taget och sedan hoppat därifrån och tagit kort, men det får jag väl göra nästa vinter. när pappa var klar med taket åkte vi till tre tallar - byns samlinggsplats där pimpeltävlingen hålls varje år. vi var där typ 1-2 timmar innan själva tävlingen började så vi satt bara och pratade med släktingar (inte jag, men pappa) och köpte hamburgare. kanske mest känt som världens godaste hampisar. förutom empes ostisar, faktiskt. sen åkte vi hem igen. han tyvärr inte träffa tilda eftersom att hon skulle dit först precis innan tävlingen började och vi åkte ett tag innan.

kom hem från bynen för ganska länge sen och har vart hos fammo sen dess. ätit köttsoppa, tittat tv, sovit. nu sitter jag här och funderar vad jag ska göra härnäst. jag är nästintill uttråkad och glömde att ta mallen om bokrecenssionen hit till pappa, annars hade jag börjat med den (tänker jag nu för att jag inte har den här). ja, vad ska jag ta mig till? jag orkar heller inte vara med någon för att då måste jag duscha innan för att mitt hår har blivit fettigt av allt pillande under bilresan till stugan.. känns ganska jobbigt så jag skiter i det, än så länge.


sysselsättning.se


pappa skottar, missaade att fota när han hoppade.





mummsss fillibabbbba ^^



det var allt för nu.. jag ska tjocka lite mer mat, sen vara med johanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0