påskaftonkvällen

jag har en massa, massa att skriva om som rör sig i mina tankar just nu.

jag kan börja med att det är så orättvist att vi tjejer - och killar, men framför allt tjejer - måste vara rädda när vi ska gå ute på kvällarna. att vi måste vända oss och titta bak då och då för att veta att vi är ensamma på stigen, att ingen följer efter oss. vi måste gå så långt bort från vägen in mot kanten av trottoaren så att det är mindre chans att någon från en bil ska kunna slita tag i oss och dra in oss i en bil och våldta oss eller vad som helst. att vi ska behöva vara rädda när vi går ensamma hem från en kompis på kvällen när det är mörkt. att vi ens ska behöva tänka tanken att 'om någon skulle slita tag i mig nu här upp för backen, då tar jag...'. det är så orättvist och äckligt. jag fattar inte. vart fan är samhället på väg? en tjej blev våldtagen hit, nästan dit, en igår, en idag, en förra månaden, en för två månader sen. rädd - kanske man kan sammafatta hela skiten med. usch! jag tycker iallafall att det är obekvämt att gå ute själv.. är jag ensam om de? =/

innan jag nu gick själv hem har jag vart med mina kära vän johanna. vi möttes vid hjampis och gick därifrån hem till min mamma. saker som hände där emellan var väl bara att vi tog kort som tusan och att vi tittade tv, var på statoil och pratade en massa - såklart! :) vi har haft det riktigt mys och ja.. vi umgås säkert någon annan dag här i veckan, om kanske inte imorgon (?) :-D

någonting annat jag måste ta upp här är att när jag går hem till pappa på kvällarna och tar ''den stora vägen'' så går man förbi ett mörkt hus där det aldrig är tänt på kvällar. där iallafall känner jag mig VÄLDIGT iakttagen pga av olika skäl och det är så obekvämt. jag hatar att ha den där känslan att någon tittar på en och så börjar man frysa. usch för att känna sig iakttagen - jessica dissar ^

jag fick dedär med dissa från fridatidningen (eller någon annan tidning, men jag kom att tänka på fridatidningen) som ligger på min säng som är halvt genomläst. när jag bläddrade i den idag insåg jag att jag bara läst det som verkade intressant för stunden, så det blir att läsa färdigt den om jag har ork sen när jag går och lägger mig. så har jag kvar  min nya veckorevyn också, som jag också bara läst det intressanta i - så jag har det ointressanta kvar. toppen!

och, någonting mer som ni måste tycka är så intresserande om mig är att jag är helt uppblåst i magen. känns sådär obekvämt och tjockt. jag har ätit för mycket. för mycket av allt. taccos, hampis, dricka, köttsoppa, ostbågar, kexchoklad, chips.. hm.. kakor, mer läsk, påskskinka. Jo det är faktiskt sant, allt detdär har jag hunnit trycka i mig på en och samma dag. + tre mackor på morgonen. jag fattar inte hur så mycket kan få plats i mig! ;o - imorgon blir det andra bullar. jag ska försöka att bara äta måltider som det brukar kallas. frukost, lunch som aldrig är annat än mackor/yoghurt/oboy på loven, middag och kvällsmat. lycka till.. -__-

just nu sitter jag här med min ballongmage och funderar på att gå på toa. inte för nummer ett, och inte för nummer två - utan för att bosta mina tänder. det har jag blivit så dålig på! på kvällarna brukar jag känna mig så trött vilket leder till att jag borstar på mornarna. men idag, icke sa nicke. i bilen på väg till saitta kom jag på mig själv.. jag hade inte borstat mina nötter. nu händer det inte ofta att jag glömmer. jag kommer ju givetvis ihåg att borsta tänderna när det är skoldag - och under skoldagar borstar jag även på kvällarna mer. nästan alltid. men just på loven är jag dålig på de. jag ska bättra mig!


jo, jag har gått upp vi vikt :S


inte.

men jag har världens roligaste spegel, man blir chockad när man råkar ställa sig i mitten och är några centimeter bredare :-)


bus!


vi fotade en hel del :)


jag beskrev johanna som 'snygg' på denhär bilden.. hon sa 'söt' om mig. jag ser ut som en fisk.


fina du! -v


¨^_^¨


du lyser upp min daG! :)


och jag kommer alltid att finnas där för dig! -v

+ att jag fick ett nytt ämne att skriva om här. särskrivning är det jobbigaste jag vet. jag vet att jag själv kan råka trycka mellanslag eller annat mellan orden i ett sammansatt ord, men jag tror inte det händer ofta. jag hatar att läsa bloggar som alltid har med någon sär skriven mening. jag förstår att kanske inte folk vet att semster resan är ett samman satt ord, inte heller mjukis dressen eller choklad kakan. Åh vad det är jobbigt. läs detta med en gnutta ironi. jag menar inte att det är fel på folk som inte kan stava till chokladkakan eller bara inte vet att de stavas ihop - men jag menar att det är jobbigt att läsa först choklad - sen kakan.


så fel..


såå fel..

nä. nu räcker det för idag.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag ska va med mikaela imorn, men du kan självklart vara med oss :) (nog för att ja sa de nyss men xD)



håller med detdär om våldtäckter åde! ;s orättvist som fan.



du vet väl att jag alltid finns där om du behöver prata ? :) <3 så jävla glad över att vi pratade och "redde ut" detdär ;o annars kanske vi inte hade umgåts alls nåmer.. ? :o vafan tänkte vi med egentligen?! xD , älskar dig jessica :] <3

2009-04-12 @ 00:02:30
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: mikaelas

va med oss, va med osss ! <3 :D

2009-04-12 @ 17:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0