det hette visst påskdagen, sedär! ;)

har haft en strålande dag med min stjärna till systerdotter och vi har nästan bara haft kul.

när jag kom till dem vid, ja vad kan klockan ha vart - två ? så var hon på toppenhumör och asgarvade när hon skrek och jag låtsades ramla. vid tretiden gick tessa och carl ner till källaren för att börja rensa och jag stannade med myriis. just då lekte vi med hennes matleksaker - lagade låtsasmat, låtsasdiskade och låtsasåt, ni vet :) hon var så lugn hela tiden. sen skulle vi leka med kassaapparaten och helt plötsligt skulle hon på pottan. hon gjorde bara nummer ett som tur var, men sen började den svåra kampen med att få henne att sätta på sig blöjan. hon ville såklart inte men till slut mutade jag henne och sa att hon visar hur duktig hon är så får hon en godis. där satt den. blöjan var på direkt och hon sprang till skafferiet för en godis. så var det problemet ur världen.. vi tittade också 'sveriges smartaste barn'. när vi precis hade gått för att vila i tess & carls stora säng, kommer morbror, moffa och mommo dit. (myras, inte mina då. min bror, pappa och mamma). så då blev det inge vila, då skulle hon klippa naglarna med mommo. jag gick och la mig på soffan och kollade dem sista minuterna i 'hanna med h' som jag tjuvtittat på lite i smyg när jag och myra lekte. efter att hon klippt naglarna kom hon bara springande och sa '' titta '' sen hoppade hon upp i min famn och la sig, och somnade. AND I LOVE IT! jag älskar när hon somnar när hon är med mig, det är så mysigt. senast hon somnade i min famn måste vart för ett år sen nästan. när hon var liten var jag king på att söva henne, men nu blir det mest bus av det hela. men inte idag, hon la sig bara, jag killade henne på ryggen och sen somnade hon :') myyyyS!

sen har jag ätit en massa mat därborta men nu ska jag snart ta tag och börja med min recenssion om 'en liten chock'. blä!

föresten har jag hållt mig från att småäta hela tiden idag. det enda var typ hundra kakor som pappa tog med sig och några godisar. sen har det bara vart frukost och middag då. jag är duktig!


här skulle vi diska, hon gick runt och sjöng - diska hela dagen, diska hela dagen. :') <3








här somnade hon i min famn :) hjärtat -v


och här vaknade hon. fast då låg hon i mitt knä eftersom att jag fick sätta mig upp efter ett tag, min nacke höll p åatt gå av.

nu har jag börjat med recenssionen men suddade bort allt jag skrev, efter att ha läst en liten recenssion om den på internet. där fick jag lite insperation som kan leda till bättre ordval och mer beskrivning. jag skrev tillexempel att han började gymnasiet, så var det inte.. tydligen. han började bara ett nytt gymnasie och var inne på sista året. se där! jag hade glömt.

nu ska jag forstätta. ( http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com/ ) -> om ni har trist och vill testa eran fingerfärdighet :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0