kebne :)

jag har ju en hel del bilder att ladda upp nu kan jag ju säga , men jag har också väldigt mycket att skriva om.

jag börjar tänka här, när jag läser läsvärda bloggar, att min blogg måste vara detn tråkigaste av dom tråkiga. jag skriver om min dag och det måste vara supertråkigt för er att läsa. ( jag har kul varje dag nästan, försöker ofta se de positiva i varje dag, ta fram det roliga i bloggen och skita i det tråkiga som händer under dagarna ) - men frågan är ju om ni tycker att det är roligt att läsa det? jag - min egen åsikt - tycker inte att det är kul att läsa att idag hade vi de i skolan , vi gjorde det, jag plattar mitt hår, blablabla' men ändå skirver jag det själv. från och med nu ska jag bara skriva det roliga, som jag kan tänka mig att ni tycker är roligt, varje dag. fast jag lovar ingenting, jag kanske börjar skriva om någonting järttetrist och kanske nångång - om inte varje dag - skriver massa saker som är tråkigt att läsa, vi får de hur det går. - jag ska försöka skriva någonting läsvärt.

kebneresan är väl kanske ingenting läsvärt för sådana som inte gillar uteliv eller att se på bilder på snö, natur och halvbrända människor. men jag älskar att vara ute! jag verkligen älskar det. jag sa till ita att min framtid ska ungefär se ut såhär : 1. ha en egen stuga (eller kanske dela den med någon man, make, kille, pojkvän) eller vad det nu kan vara, som jag kan åka till varje helg. 2. ha en egen skoter, inte en sådan som har jättelångt namn med en massa nummer efter som som går superfort och är snyggast i byn, utan en halvgammal som går sådär lagom, så att jag inte kan åka allt för fort, även om jag kanske ändå vill ha två, en snabb, en ful. 3. lära mig åka skidor bra, ha en stor skogsryggsäck, tält och börja gilla att fiska. 4. lära mig pissa ute i skogen. fast det tar jag först då.. någongång när det behövs, för jag hatar verkligen det, och kan det inte. piss i skon - kanske man kan sammafatta min talang. / det var väl ungefär vad jag vill lära mig/ ha i framtiden, härligt uteliv helt enkelt. det blir inte mycket uteliv för mig förutom i kangos eftersom att mina syskon är vuxna, och att åka ut med enbart sina föräldrar är inte jättekul. när vi var små, jag och mina syskon var vi alltid ute i arken, brände oss i solen, sov trängda, pissade ute( jag i en potta, resten i snö ), åkte skoter, pimlade, grillade, åkte pulka, kälke, tefat, madrass.. ja allt vad det nu var. och 'ihelg' - dessa trte dagar vid kebne, märkte jag att jag verkligen gillar att vara ute. trots att det har vart väldigt tråkigt att åka på skidor hur länge som helst.

jag laddar upp bilder och beskriver dagarna utifrån bilderna, eftersom att annars blir detta ett väldigt långt inlägg, för ag har väldigt många bilder  :) - here we goes (: -


första bilden på hela resan med min kamera. värt.


ingen komplimanger, tack..


när vi kom dit tänkte man : tusan va häftigt.. efter typ hela vägen, när det var en liiiten bit kvar tänkte man inte den tanken. allt var jobbigt just då.


en av alla femhundra raster vi tog :)


naturens fiende, ita.- det lät bara så bra! -


och där är hon, naturens fiende.. xD


våningssängar is the shit. att vi busade hela kvällarna :D


rasmus var igång med rebeccas kamera hela tiden


och jag var igång med min kamera. jag gillar den här bilden mycket, så.. fridfull (?) på något sätt.


men de istapparna fick inte leva länge. här var nog en av dem längsta mördade av daniel och sebastian.


ja, jag kanske ändå ska berätta lite om dagen, och inte bara sätta in bilder..
vägen till kebne var jobbig, eller egentligen inte.. men tråkig. vi stannade typ hundra gånger och kom dit näst sist, efter 6 timmar. första dagen var det bara skidåkning, matlagning och bastu som gällde, och sen då en massa bus med mina trogna kamrater till ungefär 22.00 - vilket bilderna ovan visar, och även lite bilder nedan.


det blev mycket att fota ögon också. rasmus har ju världens finaste öga skulle jag tro.


daniels fina öga. fast på bilden ser man inte hur fint blå den är eftersom att ljuset är dåligt.


och sen då, självklart mitt gröna öga, som så många gånger förr - här även med rasmus glasögon.


sen var detta det sista kortet innan läggdags i måndags, och att man sov som en stock!


på tisdag blev det en skidtur upp till tarfala. våran lärare sa : det här komme rlbi en lätt skidtur, backarna märks knappt. JOTJENA! det var uppförsbacke hela tiden och mycket uppförsbacke också. alla gnällde på henne, lärarn, och hon var inte sådär jätteglad. men upp om vi. OCH VI KOM VERKLIGEN NER. att man kan ha såå himla kul. nerförsbacke hela tiden, förutom en uppförs, och att det gick fort. man bara gled och gled, på skidor, på rumpan, på ryggen, allt! (y) toppen!


en till ganska lyckad bild på oss. fotografen är robin med kin underbara kamera.


här en bättre bild på färgen på daniels öga, my goooood!


solbrännan efter tarfala. herliga tider :D


första bilden idag. idag har resan hem inte vart så jobbig. v spurtade i början för att inte hamna efter, jag och ita, sen tog vi det väldigt lugnt resten av resan, efter första stoppet. det tog dock 4 timmar ändå. vi stannade länge i 'lattjo' och stannade länge i en snödriva och asgarvade och kastade russin på varann.


innan resan hem, ett sista toabesök.


det blev lite storm ute på sjön när vi skulle hem.


väl framme i lattjo så satt det nice med en köttmackis efter stormen.


ita ramlade SÅKLART på hemvägen också, vilket inte jag gjorde.


lite närmare..


bästa synen på länge :)


trötta busar på väg hem från nikka till stan. vi sov länge med huvudet på bordet i resturangen (jag stavar det så) i nikka, och ja, trötta var vi när vi vaknade och gick in i bussen. micke våran lärare tog också paj min( calles ) väska när han slängde in den i bussen och det satt 3 fransmän bakom oss i bussen. DÖDLIGT COOOLT! :D - DÖDLIGT!

resa till kebne villl jag göra fler gången, men inte än på länge, resan var, om man tittar tillbaka väldigt kul. men de var också slitigt och tröttsamt. :) -


Kommentarer
Postat av: sanna

hahahahhahahahhahahahaa kula bilder!:D snygg.se :D hejdå <3

2009-04-08 @ 23:40:05
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: johanna

haha, har en känsla av att ingen av er är så intresserad av att åka skidor NÅGONSIN igen xD men ni verkar ha haft de trevvlans :) förrutom skidturerna dock!

2009-04-09 @ 16:33:52
URL: http://jjohannaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0