äntligen lite uppdatering

äntligen sitter jag här igen. tiden har rusat iväg i helg och jag efter den, men inte hunnit med.

på fredag kom ita & sanna hem, så jag var med dom, men innan de -

var jag på safari med tessa, jesper och myra-li. de valde sitt fika medans jag satt och tittade på till en början. jag hade nämligen ätit frukost precis och var inte de minsta hungrig. när de väl var klara med sina smörgåstårtebitar så köpte jag (tessa köpte till mig) en dammsugare - som myra såklart skulle inviga, sen fick jag den. vad de andra åt är oviktigt :)
vi hade iallafall en tervligt stund och pratade och skrattade mycket :) - det är fint dehär med syskon och övrig familj, nu saknas bara min andra storebror, som bor i uppsala :'( , han pluggar till psykolog. det tar bara 6 år. BARA..

sen var jag hem till fammo & faffa. och jag ska vara ärlig. min faffa fyller år den 5 mars, varje år, och har gjort de många år nu. men just denhär tosdagen, 5 mars - så glömde jag bort att det var den femte mars och tänkte inte mer på de. gick dit iallfall den 6 mars, alltså fredag - och sa såklart grattis i efterskott och åt tårta och sånt. där säger samvetet till en, skuldkänslor upp till öronen. min faffa som jag älskar så mycket. han blev nog inte ledsen iallfall, men jag blev de. världens bästa faffa <3

jag är inte sån som glömmer bort datum när folk fyller år, det är jag ganska bra på. jag vet alla i min familj(nära släktingar) , alla mina 6 bästa vänner + typ 10 till, min egen osv. men jag har aldrig koll på vilket datum det är, så det är där skon klämmer.

fredagen blev iallafall massa lyckad. efter besöket hos fammo & faffa var jag med ita och sanna. det blev godis för massa slantar och saw III. varje gång jag sätter mina ögon framför en skräckfilm undrar jag vad som driver mig till att se dem. det är dendär mysigt läskiga känslan av att man inte vet vad som händer - men jag ångrar mig alltid där ett tag, halvt inne i filmen :) - men den var bra iallafall, men inte som 1 & 2. och den var inte så läskig egentligen, mest äcklig.

sen så blev det att sova för oss. och vi åt också föresten taccos där :) - min kamera dog efter ett tag - vilket är anledningen till de få bilderna från just den kvällen. OCH - vi var på badet, justja! :-D



lördag vaknade jag och ita samtidigt, ganska tidigt, ganska sent och sanna hade förståss redan stigit upp. vi kollade life of ryan' hela dagen, ungefär hundra avsnitt och herregud va han är.. snygg, söt, snygg, söt, snygg, söt. :D

sen var vi med tilda och sandra också. vi busade lite, ganska mycket och sen gick jag och ita till statoil och köpte ben & jerry´s - chokladglass med brownies. / kameran dog innan kvällen ens började, så den var på laddning under dessa extrema händelser. \ - sen åt jag och ita upp våran glass och tittade på två filmer. min stora kärlek ' och x - bagage ' > (ungefär, någonting med bagage). sen sov vi, eller vi töntade ett tag också, sen sov vi :)



idag vaknade jag av att mamma ringde och bad mig slå på ugnen. jovisst, jag steg upp och gjorde de, klockan var kring 12, hälde chips i en skål och tog ner choklad, till källaren där ita sov, och åt tills hon vakande. jag hann tyvärr bara äta 3 bitar av maraboun innan hon vaknade, så hon fick den sista. jag är så givmild. sen tjockade vi chips, sen steg vi upp och åt hampis & strips som mamma precis lagat. sen bestämde vi oss för att gå på badet, så jag tilda och ita for dit.
vi hade det väldigt trevligt och tilda har en snygg bikiniöverdel, så jag ska också beställa en ny från HM, eftersom att jag vill ha en ungefär likadan.

det som hände efter badet tills ungefär klockan sju ids jag inte ta upp, men sen så. jag och ita hade förnedrande kul. vi spelade in en massa filmer, en massa, massa filmer, som säkert kommer upp här på bloggen inom någon månad. jag måste först ladda upp dom på yt och sen sätta hit, det lär jag inte orka förän om väldigt länge. men vi provade en massa olika saker, hälla vatten, kasta russin, stå på händer, breakdance, söndra skålar, torka vatten and so on. vi hade som sagt HUR KUL SOM HELST, men sen var de dags för mig att åka hem hit till pappa. > filmerna kommer in någongång, ni kommer säkert att gilla de :-D.


fredag, älsklingen väntar på sitt fika :') <3 ,


och hon väntar


så fik hon de :-D


bror jesper :) - kolla noga, och skratta :D


och syster tess :)


och jag då, i egen hög person..


aaaaaaaaaa :') <3


jag gillar denhär bilden, myras hand. så fin på något sätt :)


hos fammo & faffa.


badet dårå ;-)


en bild här också - uppe på stan ett tag efter badet


lördag, innan vi satte oss framför tv;n och käkade glass.
söta vännen :)


innan vi somnade, övertrötthet. det är vad det är.


samma här


söndag. vi åt chips hemma hos mig samtidigt som vi spelade in filmer -
chipsen på min tröja och blodet från min avbitna tunga, beror på de.

sen idag tog jag inte mer bilder, det blev bara en massa filmer.
som grädden på moset, så måste jag säga att denna vecka kommer vara ångestfylld. allt jag ska hinna med är 5 trängar med handbollen, 2 prov, 1 redovisning + 2 dagar på läger. heja mig! :'( - panikångest står det i min panna.

nu ska jag äta kvällsmat och läsa frida. sen sova. sen vaknar jag med paniken i hälarna på morgonen, åker till mamma. går till skolan, har bad och massa annat, annat tråkigt. sen kommer jag hem och måste ta itu med glosor hit, och glosor dit. sen träna. sen vänta på nästa dag. vakna, skola, hem, plugga, träna, ans so on.

godnatt :)

Kommentarer
Postat av: johanna

har inte du lärt dig att äta utan att bita tungan flicka lilla?

2009-03-09 @ 21:05:09
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: tilda

om inte jag ser fel , så har sanna din/hennes jacka på sig, hade du lånat/eller hade hon lånat av dig den ? :o :D haha

2009-03-10 @ 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0