Michael Jackson

Japp. Jag är väl bland de enda som inte skrivit någonting om Michaela Jackson på mig blogg. Jag tror inte jag har gjort det iallafall. Grejen är den att jag har ju ingenting med han att göra, egentligen. Men jag tänker ändå skriva några ord.
Det har gått för långt! Sällan massa fans som inte ens känner honom, eller kanske inte ens sett honom uppträda, tar livet av sig för att han har dött. Jag fattar inte. Helt onödigt. Visst han gjorde bra musik och dansade som en kung. Han gjorde också någonting bra för barn om jag fattat rätt, visst! Men han var inte mer än en människa. Fattar inte hur vissa tänker. Han var inte mer än en människa och hans död borde inte orsaka andra dödsfall. Möjligtvis någon som kände honom, som stod honom nära, som var hans vän eller familjemedlem, men inte ett fans. Jag och Ita pratade om att det säkert var några som hade en konversation.
Tjej 1: Asså jag lixom tror att jag ba ska dö nu! Han var lixom min största idol asså!
Tjej 2: Jag också. Asså jag tror jag ska dö nu, asså Michael Jackson är som en bror som jag aldrig träffat!
Tjej 1: Asså JA! Jag älskar han så mycket!
Tjej 2: Jag med!
Tjej 1: Asså jag har alltid älskat han, typ längre än dig!
Tjej 2: Nej, asså jag kunde hans låtar när jag var 1 år!
Tjej 1: Jag tror jag ska ta livet av mig asså!
Tjej 2: Jag med!

Och där var deras liv slut.

När det sen kom på nyheterna att några tagit livet av sig i sin sorg, tyckte två andra tjejer att det var coolt. Asså dom älskade ju lixom Michael lika mycket som de som tagit livet av sig. Där dog dom också, osvosv.

Läs detta med en gnutta ironi.

Men såklart tycker jag också att det är sorligt att han är död. Han skrev ju som sagt bra musik, dansade bra och var king of pop. Han hade tre barn och ett liv utanför musiken såklart. Så det är alltid sorgligt när någon dör. Jag lider ju inte av att han är död, men man kan lida med dem som lider. D.v.s. hans familj och vänner.. Och sen då fansen.

 Så, Vila I  Frid Michael Jackson!




Kommentarer
Postat av: iiitaak

håller helt med dig om allt!totally!

sv: jo, jag åpker upp med mamma, men hon åker ju inte med släp ;d så jag kan ju inte få upp cykeln igen ;d

2009-07-02 @ 18:51:21
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

sv: Tack Jessica ;) Visst blev den rätt fräck..men läskig! :O kram

2009-07-02 @ 19:28:18
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: sanna

hahhahahahaha

2009-07-02 @ 20:45:47
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: sandra

"..jag är bland de enda som inte har skrivit något om michaela jackson.." XD

2009-07-02 @ 20:47:56
Postat av: johanna

Det känns lite extremt att dom tar livet av sig.. fast när man tänker efter, om dom gillat Michael Jackson sen dom var SMÅ SMÅ SMÅ barn .. då har dom som växt upp med honom, och det känns ju för dom som att dom känner han ;> Förstår lite hur fansen känner för hade tillexempel Tokio Hotel hamnat i någon olycka och alla fyra hade dött, vet jag inte vad jag hade gjort.. :s Tanken på att aldrig få se dom, inge mer musik & allt såntdär hade nog blivit alldeles för mycket. Jag hade no säkerligen ine tagit självmord, för jag är inte en sån känslosam person, men förstår andra :p typ. svårt att förklara xD hemskt äre :/

2009-07-02 @ 21:03:09
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: Liuza

Ja, rest in peace alltså!



sv: hahah va roligt :D vad sökte du på i google?

2009-07-02 @ 21:21:23
URL: http://liuzaa.blogg.se/
Postat av: mikaela

jag förstår dom ifall dem gett upp sitt liv för att älska honom, avgudat honom. då känner man presonen på ssitt sätt. jag förstår människorkan samtidigt jag itne förstår dom :)

2009-07-02 @ 22:29:45
URL: http://mmikaelaleiasson.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: fast grejen är den.. att man faktiskt känner sin största idol/idoler.. man vet så mkt om dom, ser hur dom är via youtubeklipp och tv-inslag.. och just med michael jackson är det många som växt upp med honom, så en stor del av deras liv försvinner. för en såndär stor stjärna betyder oftast fansen allt för stjärnan, för utan dom vore han ingenting. det märks om 10-20 ääääkta fans försvinner, och hade han vetat om att fans tog livet för hans skull skulle han helt klart blivit helt förkrossad. jag tycker också att de är sjukt extremt med självmord, men när man tänker efter.. finns sånna som älskat honom i över 20år .. måste vara helt jävla obegripligt för dom, för DOM känns de ju som att dom känner honom, och förlorar en vän. synd bara att de ska behöva gå så långt :/

2009-07-02 @ 23:22:53
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: iitaak

HAHAHAHAHAHAH!! XDDD jupp! du var fan ful! xDD ;D fick just förklaringen av dig! XDDD och jag fattar! xDDgångerhundra!!!! du är den roligaste jag vet! :D hörde du? jag sa det om någon annan? OMG!;D xD <33 love u sis... även fast du ser ut som du gör :]<3

xD

2009-07-03 @ 02:13:10
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: fast det är precis de ens idol gör x) mår man dåligt, stöttar deras musik & allting en. jag hade iiinte tagit självmord om hela th dog, men det finns många tjejer som faktiskt hade gjort det tyvärr. jag hade inte kunnat göra det, men jag förstår helt enkelt dom som gör det. en grupp går inte före ens familj och vänner, men kommer direkt efter det.. och jag kan tänka mig att alla michaels fans har det jävligt tomt nu när han är borta på något sätt. det finns sånna som mår så dåligt så dom bara har levt för honom, på hans musik och själva michael, det är just dom som säkert känner att dom inte har någon anledning till att leva. man kan skatta sig lycklig att man inte hamnat i den situationen iallafall :]



jag tyckte inte ens om honom men tycker ändå att de är lite weird att han är borta :s xd

2009-07-03 @ 03:28:28
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: sanna

HEJDÅ, GLAD SOMMMAR ÄLSKAR DIG UTA BARA FAN! <3

2009-07-03 @ 12:16:08
URL: http://sann4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0