Björkliden <3





 
From                           this                     to                          this














Ni är bäst!



I love you guys !

Äntligen har jag orkat ladda upp bilder på datan, så jag ska dra en snabb sammanfattning av min fina resa med klassen som ägde rum i Björkliden.

Våran matte/no-lärare hade ordnat en massa pengar till oss, något i stil med ett stipendium, på ett antal tusen kronor för att kunna fara på denna resa. Vi betalade alltså ingenting mer än maten vi åt till middag,kvällsmat, frukost och lunch själva. Boende och allt annat tjafs fick vi gratis !

Vi åkte iallafall iväg på tisdagen med tåg och hamnade så småningom i Björkliden. Där chillade vi på hotellet tills vi fick våra stugor. Efter de var de dags att traska iväg med snöskor för att sedan traska ner i en mörk grotta. Jag var lite livrädd, men samtidigt var de ganska coolt!
Vi vandrade sedan hem till stugorna, duschade, lagade tacos och var sedan uppe till mitt i natten.

Sov i samma stuga som Cody, Hedda, Ita och Daniel. Dock var Had och Ramazan också där mesta delen av kvällen. En massa kortspel, byggande av korthus och lekande av kurragömma hann det bli. Tills alla var utmattade som döda råttor, och somnade.
Nästan..

Dagen därpå var de dags för stugstädning och packning av saker.
Efter det for vi ut med längdskidor till en Rallarkyrkogårg och levde livet.
Snöbollskrig, Snömulning och Bus.
Sen var det dags att skida tillbaka, för att efter ett tag fara hem med tåget igen.

Hade gärna stannat längre än en natt, men pengarna räckte bara till till 1 natt och 2 dagar.

Har nog inte haft så kul på ett bra tag, och jag inser mer och mer hur bra vänner jag har :)
Hur kul som helst att få spendera tid med sina bästaste vänner, på en annan plan än hemmaplan!
Det är inte ofta man tar vara på tiden och gör någonting, så detta var en riktigt värd resa!

NI ÄR BÄST <3


Kommentarer
Postat av: LIZA.

SV: det kan det vara värt, lite smått läskigt hur vissa saker stämmer in och hur fånig man känner sig när man gjort så som de står, kan vara bra (:

2010-04-27 @ 17:38:20
URL: http://lillizas.blogg.se/
Postat av: tilda karlson

kul att du uppdaterar! :O hejdå! ;)

2010-04-27 @ 20:44:47
URL: http://karlssontilda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0