Politiker-Jessica

Plugga. Jessica borde plugga. Jessica vill inte plugga. Jessica känner inte för att plugga. Jessica tycker att plugga är slöseri med tid. Jessica har prov på tisdag. Jessica borde plugga. Jessica kommer måsta plugga. Jessica kommer inte plugga. Jessica vill inte plugga.

Ni fattar. Plugga är ordet som ekar i mitt huvud, men jag skiter i det idag. Det får bli imorgon istället. Varför i hela världens ska vi ha prov om någonting som hände för nästan hundra år sen? Vem bryr sig om första världskriget? Det är ju inte som att jag kan förändra det som hänt för ett x antal år sen? Varför inte bara lämna det i historian. Ska barn om 1000 år fortfarande slösa bort sin barndom för att ta reda på vad som hände för 1000 år sen? Eller kanske har folket fattat bättre och kommit på ämnen som : Roligt i skolan, Godis och gottematik osv. Varför ska vi lära oss om första världskriget? Andra världskriget? Gustav Vasa? VEM BRYR SIG? Ingen iallafall ganska normal tonåring bryr sig om Gustav Vasa, kanske någon, men då är det inte många! Krig hit, krig dit. Kanske lära sig om någonting roligare och mer vänskapligt än krig?

Jag ska bli politiker och *

- Ta bort No och So
- Förlänga sommarlovet med 15 veckor
- Måla om alla skolor till roliga färger
- Byta ut alla lärare mot ståuppkomiker.
- Förlänga jullovet med 3 veckor.

Godnatt!




Kommentarer
Postat av: KADRI

Om du ställer upp i valet röstar jag på dig.

2009-09-21 @ 11:07:51
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: sanna

HAHAHHAHAHAHAHHAHA

2009-09-21 @ 17:03:01
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: zännah

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAAAAA HÅLLER MED FÖRSTE TALANDE MAN!

2009-09-23 @ 16:49:38
URL: http://sann4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0