Vinter i mitt hjärta.

Som alla som följer min blogg redan har märkt, så blir det ju ganska glest mellan inläggen och uppdateringarna här på dem veckorna jag är hos min mamma. Anledningen är inte att jag inte kan vara hos pappa då, utan det är för att jag inte har någon dator att skriva med om kvällarna, eftersom att det mest är på kvällarna jag bloggar hos pappa. Jag har jättekort sträcka mellan mammas hus och pappas så det är inte det som är problemet. Det är bara det att jag gör vettigare saker på dagarna och när jag väl sitter på kvällarna på mammas veckor, så läser jag igenom dem inläggen jag missat på alla tusen bloggar jag följer, resten av tiden är jag inne på bilddagboken och spelar gitarr. Därför kanske ni har lite förståelse varför det blir lite långt mellan raderna så att säga. Hoppas någon förstod någonting.

Ja, då glider jag lite snyggt in på mitt nästa skrivämne. Vintern.
Säg någonting som är mysigare än vinter? Frågar ni mig så måste jag svara att ingenting är mysigare. Möjligtvis mina systerbarn, men ingenting annat. När det sticker sådär i näsan av kyla, när man är tvungen att ha både mössa och halsduk på sig för att inte dö, när det är mysigt mörkt ute och inte minst julen. Julen i mitt hjärta! När alla julsaker syns i fönstrerna, julmusik på radoin, lucia i skolan och barn som leker i de meterhöga snödrivorna. Ingenting slår vintern. Ingenting slår julen. Idag var då första dagen som jag var utrustad med vinterjacka, mössa, vantar och halsduk. Snön ligger på backen. Inte nu så mycket, men någon liten centimeter. Jag bara längtar till meterlånga snödrivor.. Säger jag nu. Nej, men månaderna innan julen, inte då januari till november utan oktober och november (och SJÄLVKLART december)är de mysigaste månaderna. När julen står i kö för att få komma, julklappar inhandlas, kälke ner för snökullarna och bara njuta av tända ljus är en sån bra sak. Åka kälke.. visst är det barnsligt? Men ack så j*vla kul!!! Jag tror jag ska dö varje gång det kommer ett gupp så det är alltid lika spännande. Än lever lilla flicka 10 år, inne i mig, långt där inne, och hon kommer fram ibland. Ganska ofta! :) Hehe.

Nu ska här sluta skrivas om vintern och istället lägga in någon bild från föregående vinter. (Skulle lägga in bilder från helgen, men glömde min kamera hos min mamma, tyvärr)


Mitt lilla hjärta <3


Julafton -              Strax efter nyår

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mikaela

sv: tack för din åsikt sötnos :) <3 tror jag ska beställa dem kring den 20e, så ska jag ebställa skrona i december :D



2009-10-05 @ 21:00:16
URL: http://mmikaelaeliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0