Kangosdagarna! :)

Tänkte att jag skriver en snutt av vad som hänt i helgen, lägger upp lite bilder.. sen väcker jag Ita som fortfarande sover.

Började med att vi åkte iväg i torsdags, ganska hastigt var Christer och Ita påväg hit, vilket resulterade i det korta inlägget nedan. Iallafall, vi åkte iväg till stugan på torsdag. Var uppe ganska sent med kortspel och gitarrspel, hämtade ved, vatten och åt godis. På fredag var det dags att gå ut och jaga. Tjäder och ripa jagade vi. Vi gick i över fyra timmar, men på grund av vädret så blev det ingen fågel. Vi såg fyra ripor den dagen, men de var för långt bort. När vi sen kom hem från jakten på fredag, så blev det en annan jakt inne i stugan. En mus hade nämligen tagit sig in och vi var då beredda på att göra vad som helst för att slippa sova med den. Ita fixade råttfällor och annat smart, och se på tusan.. Nästa dag vi vaknade låg den rackaren fastklämd i fällan. Det låter hemskt, jo jag vet. Men paniken, när man ser råtta springa förbi bakom en, är stor och det enda jag och Ita gjorde just då var att skrika. Så jag var ganska glad att råttan flygit till himlen.
Inte själva råttan, utan dens själ då.

Igår var vi också ute på jakt. Vi såg mindre liv än vad vi gjorde dagen innan, men vi var nära att få en tjäder. Sammanlagt har vi gått över 2 mil och säkert traskat i mer än 9 timmar. Mysigt har det vart iallafall.

Igår var de då dags att åka hem, eftersom att vi idag egentligen skulle åka till Boden och spela handboll, men vi var bara 7 friska tjejer och det går inte att spela utan avbytare. Dessutom hade vi ingen målis. Våra tränare tyckte att det var bättre att stanna hemma och vara friska och oskadda till Rallarcupen som är nästa helg. JAG ÄLSKAR RALLARCUPEN! (Det kanske jag skriver om i ett annat inlägg)

Nu får ni lite bilder, sen ska jag väcka Ita som sagt.


Jakt


Råttfälla


Den lilla rackaren




Fikapaus

Sen har jag inte fotat mycket mer.
Nu ska här ätas frukost.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: sanna

ÄLSKA RALLARCUPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



FFIN RÅTTA!

2009-10-25 @ 11:35:12
URL: http://http:/sann4a.blogg.se
Postat av: TILDA, (den bästa med andra ord)

Vilket sammanträffande, för det är så att jag älskar OCKSÅ rallarcupen! :D



varför var ni vitklädda?..

äcklig mus, ni är lite äckliga, för ni döda den lille stackarn istället för att släppa ut jäkeln -.- xD hehehe

2009-10-25 @ 14:11:40
URL: http://tiildakarlsson.blogg.se/
Postat av: itaak

kul det var som satan att jaga! :D men det sög piss när vi hade kunnat vara där i en dag extra! >_<' bajs! jaa.. fii för det lilla musen! -.- bra att vi fick den som sagt! :D(y)

2009-10-29 @ 14:37:06
URL: http://iitaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0