Vätskebrist?

Hörde nyss att man kan få sendrag av vätskebrist. Att musklerna inte får nog med vätska eller nåt sånt.
Det kan ju stämma ganska bra in på mitt sendrag. Jag har spelat ca 10 mather under helgen, då inräknat med Kirunalaget och Länslaget. Med hemmalaget spelar jag oftast 2 x 20 minuter, alltså ingen vila. Vilket resulterar till ungeär 1 dl vatten i halvlek. Med länslaget hade jag ingen egen vattenflaska med mig, så det blir bara att ta av någon annan lite då och då, fast jag är inte törstig så ofta, så jag glömmer. Alltså har jag spelat ungefär 10 matcher, druckit sammanlagt kanske 2-3 vattenflaskor (man ska dricka 1 hel flaska per match). Så det är ju inte helt omöjligt att mitt sendrag kom just på grund av vätskebrist. Jag måste alltså lära mig att ta med egen vattenflaska OCH dricka från den. En stor utmaning. Vi får se hur det går.

Har festat till det lite här på kvällskvisten och ska alldeles snart hämta en flaska med festis, eftersom att jag fortfarande har ont i vaden av mitt sendrag i söndags.


Festligt

Föresten Tessa..
Borde vi inte ha en bestämd dag i veckan då vi pysslar? Jag längtar! (:

Kommentarer
Postat av: storesyster

Hoppas du blir frisk snart!!det var synd att vi missade rallarcupen, eller missade och missade, valde att inte gå med småttingarna pga att jag är lite rädd för svininfluensan!...hörde att det gått bra! hade velat vara där å HEJA, du vet ju hur jag är!!hihi. Japp, en fast pysseldag i veckan låter perfekt!nu är vi inne i november, dax att sätta fart på julpysslet! kramzii

2009-11-04 @ 10:56:31
Postat av: sanna

söta ni ääärrrizzzzzzzzz! :D

2009-11-04 @ 16:57:16
URL: http://sann4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0