Slarver nr: 1-2-3-4-5

Det blir ett till inlägg idag. Ett glatt sådant. Kan ni gissa varför? Min plåbok var hemma hos min mamma i ett skåp. Jag gick runt och letade överallt, ville lixom inte fråga mamma om hon sett den förän jag hade letat på alla ställen, för ifall jag ni hade hittat den hade hon inte vetat att jag var slarvig. Även om hon redan vet det eftersom att det är ungefär tjugonde gången den här terminen som min plånbok vart borta. Men iallafall. Jag letade och letade och till slut frågade mamma vad jag letade. 'Min plånbok' svarade jag buttert. 'Leta i dehär skåpet, är du säker att den inte är där?' 'Ja' svarade jag eftersom att jag var säkert. Jag hade ju tittat in i skåpet tidigare, men ingen plånbok var synlig där inne så såklart var den inte där. Den kunde ju inte vara bakom en liten burk. Nej, tänkte jag. Det är ju omöjligt att den är bakom en burk, helt omöjligt. Så mycket brydde jag mig att jag inte ens kollade bakom den där fula burken. Men sicken otur jag hade då. Det var ju just där den befann sig, bakom den där fula burken. Så, nu har jag sattit alla mina värdesaker dvs. Nycklar, kamera, foundation och plånbok i på ett speciellt ställe där jag ska försöka färvara dem när dem inte används. Nu är det så att jag gillar att ha saker i mina jackfickor, men grejen är den att när det är sommar vill man inte ha jacka. Det resulterar i att jag sätter mina värdesaker (jag bär alltid med mig mobil, nycklar och kamera - bland foundation och plånbok) där vart de får plast och det brukar bli i en magficka eller några stora fickor på mina stora jeans. Därför vet jag aldrig om jag tappat någonting, för att jag skulle inte märka om de åkte ut.

Nu kommer min mamma och ska ha datorn. Ska kanske duscha nu - eller imorn på morgonen. Jag skulle egentligen göra massa övningar eftersom att det inte var träning idag, men jag gör dem imorn istället, jag lovar! :)
Godnatt allesammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0