Lill-lov

Onsdag v. 21 = Lill-lov! :D

Skoldagen är inte ens värd att skriva om, bara en massa onödiga saker har gjorts idag, eller nej föresten, en sak var rolig! Vi hade bild och redovisningar och Cody redovisade på engelska för att det blir lättare så. Våran bildlärare är finsk och kan inte engelska så Cody läste innantill pappret som man fick göra och la till en massa roliga engelska meningar så att alla började skratta. I slutet sa han inte ens någonting utan mumlade bara och M-L - vi kallar henne så här - sa bara bra och trodde att han pratade. Som vi skrattade x)

Annars idag har jag bara vart med min syster, Myra-li och lite övriga familjemedlemmar. När jag kom hem från skolan var jag så trött och Tess också, så vi sov i drygt en timme skulle jag tro. Jag sover så himla lite på nätterna så efter varje skoldag är jag trött som ett troll. När vi sedan var i vaket tillstånd åkte vi hem till till syster m. familj och där bakade jag och Myriis chokladbollar. Myra gav upp efter kanske 5-10 minuter men jag, tappra jag, gjorde fler än 40 bollar sen var jag klar.

Efter chokladrullningen busade jag och Myra en hel del. Men hon har vart ganska trött hela dagen så vi läste en bok mellan allt bus också. Tessa tyckte att det var så mysigt när jag läste för Myra (och henne xD) så att hon nästan somnade.


Och gissa vad vi gjorde sedan? - Vi åt mat från Empes. Eller jag, Tess, Calle och Myra. Jeppe och pappa åt från Artica - med säkert 18 felstavningar.

Sen har vi bara tittat på tv och tagit det lugnt och vi har haft det jättemysigt hela dagen, även fast alla har varit ganska trötta. Myriis har vart så kramig och gosig idag så att jag aldrig blir less! Imorse hade hon dessutom varit ganska grinig på morgonen, så hade Tessa sagt för att muntra upp henne : Men vi ska ju vara med Jecca idag! Så hade Myra lett och sagt : Jag älskar moster Jecca!
Det är dem små sakerna som gör det, och hon säger alltid en massa fina saker om mig så att jag blir helt knäsvag. Älskade lilla barnet :)

Jo, föresten. Jag kände Lillen - Myras lillesyskon - sparka idag. Det känns ganska läskigt och äckligt tycker jag, men det är på samma gång väldigt coolt! Nu var det bara ett okänt antal dagar kvar (jag minns inte vad Tess sa) tills den är beräknad - 29 Juni. Jag längtar :)

Och ja. Jag har nog inte skrivit här förr att jag ska bli moster x2 till en till liten knatte, men jag har sagt det till de flesta. Men nu om inte någon visste de, så vet ni! :D Det ska blir såå kul! :D

Baktime:

Pusstime :)


Den finaste som finns <3


ÄLSKLING! :) <3


Rulla bollar :)


Mums!


Sen åt vi glass m. nyponsoppa.



& onyttig mat


Gullunge


:) <3


Du är GRYM!  <3


Mys! :)

Ja, det var väl i stort sett min onsdag. har vart superkul och trevligt att umgås med familen sådär :) Ska nog ta och lära mig en låt på franska och kanske börja skriva någon ny berättelse. Om nu inte någonting annat roligare skulle komma för mig. Pappa skulle ju visst köpa en marabou digestive. Ja, det är ju tur att jag inte går upp i vikt så lätt när jag tränar. Annars skulle jag nog knappast kunna röra mig nu. Hamburgare två dagar i rad, godis varje dag, annat gott varje dag. Ja, diabetes skulle nog vara det, mest väntade. Det är alltså inte bra att äta så mycket gott som jag gör, men vad ska man göra då? Avstå från allt gott utan abstinensbesvär och jobbiga dagar? Men, jag SKA skära ner på det där med godiset, iallafall försöka som vanligt. Annis/Empesmat två gånger efter varann gör inte så mycket ändå. Bara det inte blir för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0