onsdagen :)

det blir inte så roliga inlägg, eftersom att mina sysslor för tillfället är ganska hemlighetsstämplade. men vi kör på om lite vad som hänt ;-)

vaknade idag av att tessa väckte mig, kring halv tio och jag steg upp. vi pysslade lite på förmiddan, åt leverbiff och pottis, sen åkte vi hem till dom.

där hände de inte så jättemycket tills vi gick och hämtade myra från dagis. hon blir konstig när jag är med och hämtar henne. antingen blir hon överlycklig, eller så blir hon sådär att hon inte vet riktigt vad hon ska göra, eftersom att denhär gången var hon inte beredd på att jag skulle komma. så hon plockade upp en sko och gav den till mig ;P - när hon sen smält att jag kommit dit så började hon spring arunt hela dagiset och tillsist var hon klar att gå hem :)

på hemvägen filmade jag en film för att hon skrattade så mycket. hon pekade på hundavföringen överallt på alla snövallar, från vagnen, och jag sa USCH och sparkade i en klimp, och varje gång var det lika roligt.

när vi sen kom hem till dom var hon på gott humör i någon timma, sen har hon mest vart ledsen, trött och hungrig. men efter maten, vilket var goda hamburgare med strips, var hon på topp igen.

hon brukar lägga sig på sin matta i hennes rum och be mig dra mattan till köket och vid varje tröskel börjar hon skratta som en tok och när vi är framme i köket, säger hon 'mer' och väntar på att jag ska dra mer. så jag har spelat in en massa filmer på kameran idag, när vi vart ute, åkt matta och massa mer.

dessutom har vi också lekt med en dammtuss. hon blev så rädd när hon såg en svart liten sak (en såndär grej från en yllesocke) , hon trodde nog det var ett kryp. så jag började leka med den, vi blåste den till varandra, satte upp den på en stol och blåste, och till sist vågade hon röra i den, men var fortfarande en aning osäker. när vi var klara satte vi den i papperskorgen, sa hejdå - och stängde dörren :) - det behövs inte mycket för att ett barn ska vara roat ett bra tag.

efter maten har vi bara ätit bulla till efterrätt, busat med dammtussen och sen nu så sitter jag här hemma och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till :)

ingen blogg som jag läser har lagt in några roliga inlägg idag, men jag har bilddagboken kvar. annars vet jag inte vad jag ska göra. - skriva anmälan till läger 4 tror jag, om jag inte gör det imorn. - sen måste jag duscha också ;-)

det blir ett väldigt långt inlägg dethär, men jag måste också säga att det blir ingen ändring av min blogg eftersom att jag inte förstår någonting. det är frustrerande..



pusspuss :-)

jo jag har faktiskt fettigt hår idag, ides inte duscha hos mamma på morgonen eftersom att våran varmvattenpanna eller nåt, gick paj inatt, och iskallt vatten är inget som lockar mig. >


söta barnet :-)


föresten - jag tjockade en magnum mandel nyss för ovanlighetens skull, den var goood :]


nä, nu får det vara nog för idag. hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0