my other familyyy :D

hej :) - det jag ska skriva nu skulle jag egentigen skrivit igår, men pigg som jag är somnade jag.

kan ju börja med att prata om fredagskvällen, så det lär bli ett ganska långt inlägg.

vi började spela match klockan 18.00 och vi mötte malmberget och vi vann 17-14. jag gjorde 4 mål :) så det var roligt att spela. spelade kant och en del nia :)

efter kvällens vinst åkte jag, pappa, hedda, tilda & rebecka hem från vittangi. daddy och jag åkte förbi ita och hämtade upp henne, åkte på statoil, köpte ben & jerry´s och åkte hem till oss.

vi hade ju som bestämt oss att se film, twilight och äta god glass och allt - hur det blev med den saken tar jag upp senare. vi åt iallafall god bullenskorv men potatissallad och satt vid datan ett tag innan vi slog på filmen. vi öppnade våran goda glass och upptäckte att den inte såg speciellt god ut. vi smakade, och att den smaka prutt - helt ovärt! 'cheescake brownie' - bläbläblä! vi tänkte att det var choklad glass - men nej, det var sur vaniljglass som smaka nötter och någonting annat äckligt. fy vad ovärt! - och twilight... vi låg och tittade på filmen och mitt i allt märkte jag att jag inte fattade vem en person var.. och då förstod jag att jag visst hade somnat och vaknat efter ett tag, så jag valde att fortsätta sova. ita kollade kvar filmen medans jag sov, sen vaknade jag när filmen var slut. så jag får se den någon annan dag när jag är mer pigg. kanske idag.

jag och ita funderar på att köpa en til ben & jerry´s för att den andra var så äcklig, men jag tror inte vi gör det ändå. det får vi nog göra nästa helg, den dagen jag inte har kalasfestparty :) - men vi får allt se. om vi bli för sugna idag så kan ingenting stoppa oss.

nu måste jag också berätta om vad som hände igår när jag kom till ita.
det första var att jag sprang ner och pissade - minst en minut, jag bara sprang. annars hade de läckt. xD
iallafall så kom jag upp efter det till deras hall och när dennis såg mig, sken han upp som en sol och sprang mot mig och hoppade upp i min famn :') <333333 - så myste han jättelänge i min famn, - jag grät glädjetårar inombords :'''''''') - sen när han hade myst färdigt, gick han ner på golvet och sa ' jecca, kom och titta, jecca, jecca'. och såklart kunde jag inte stå emot att följa och titta när han hoppade från itas säng när han vart så underbar innan. (:  - man blir så glad av barn. och daniel var också ovanligt glad av att se mig, han kom ' Heeej :D ' - det är så underbart! :) - det är som min andra familj om man säger så. så dennis och daniel är som bröder för mig! och sanna och ita som systrar - fast ändå bästa vänner. det är så konstigt, men så är det. :-D daniels kompis sa en gång till honom ; ska dina storesystrar komma hit idag (på badet). och daniel svarade ja. - han menade mig och ita - (: , tänk om jag aldrig skulle träffat ita, sanna och daniel. det började ju dagbarn hos oss. och jag har kännt dem sen daniel var två ungefär så jag har känt familjen karlsén i ungefär 10 år. och jag är såååååå glad! jag älskar alla hur mycket som helst - över mycket annat i världen :') <3


dennisälsklingen :) <3 


finafina daniel :) <3


sanna <33 (:


ita <33 (:



haha, christer & anki xD :D <3

ja, det var väl allt för denhär gången :D , senare på eftermiddagen ska jag till ljungbladen och sen spela match vid åtta, sen får vi se vart livet tar mig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0