Sommarplaner

Jag har inte speciellt stor lust att skriva här nu, men jag har ändå ingenting bättre för mig så vad spelar det för roll? 27 grader har det varit här som mest idag vad jag vet, och det är riktigt mycket! Nu känns det som att man bara planerar att imorn går vi och badar, för det blir fint väder. Peppar, peppar ta i trä. Jag och Ita har planerat att bada imorn, så hoppas på fint väder. Vi frågade Johanna om hon skulle med också, men hon lät inte så peppe, så vi bestämde att vi ska cykla till paxo på förmiddagen om det nu blir av. Vi fick låna Daniels cykel, snäll som han är. Så imorn blir det badtime ifall vädret tillåter.

På fredag åker jag till Saitta och är där till söndag, då jag återvänder hem och sätter mig på tåget till boden. Därifrån blir det bil till jämtön (tar typ 45 minuter) och övernatta där till måndagmorgon, då jag, mamma, Jeppe, Emil och Stefan bilar vidare ner mot Växsjö. Från Växsjö, där vi lämnar av Emil, åker vi senare vidare mot okända platser. Kanske Stockholm eller Göteborg. Ludvika ska vi också vara förbi. Det kommer bli nice! :) Bara att jag inte vill missa när Lillen ploppar ut. Känns lite trist ifall Lillen hinner bli Storen innan jag kommer tillbaka, hem från bilresan - Samtidigt som det känns som att jag vill åka, eftersom att jag aldrig annars åker någonstans. Inger, min 'Farmor' i Vimmerby skulle vi nog inte åka förbi. Jag vill jättegärna göra det, men det känns konstigt att träffa henne utan att min mosters gubbe är med, Ingers barn. Jag har inte träffat henne sen jag var sex, bara brevväxlat. Då känns det lite konstigt att bara ses sådär. Är jag socialt inkompetent när jag tänker så?.. Mamma sa att vi kanske kan åka till vintern istället, när mosters gubbe också kan åka. Det låter bra :)

En till sorglig sak förutom att vi inte ska förbi Inger är att Ita och Sanna åker iväg på fredag och är i Kangos i typ 6-7 veckor. ( De ska åka moppe dit, COOLT). Ja, så..Det blir inte att träffa dem varje dag som annars. Fast såklart åker jag ju dit under sommaren! SÅKLART! :)

Nu ska jag nog faktiskt ta och fortsätta skriva i min nya berättelse. Jag läste igenom den igår med Ita, och tyckte att den var bra, så jag ska fortsätta. Min andra.. På 47 sidor, får vara. Jag kanske fortsätter sen, men isåfall om många år. Eller så, låter jag den bara ligga inne på mina dokument och ruttna. Ett kapitel i den nya boken ska skrivas idag iallafall :)

SNÄLLA LILLEN, KOM INNAN SÖNDAG! JAG VÄNTAR PÅ DIG! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0