På väg mot Ludvika! :)

Just i skrivandets stund åker jag bil, det är förfärligt mysigt. Klockan är lite över 23 och vi är på väg hem till min moster i Ludvika. Jag känner att jag vill skriva hur mycket som helst, men vi får se hur länge den känslan varar.

Idag har jag mestadels tillbringat dagen i Göteborg. Riktigt roligt faktiskt. Det började med att vi gick runt lite uppe på stan och sen gick vi och fikade. Jag, Linnea, mamma och Stefan. Jeppe träffade en gammal klasskompis och tillbringade dagen med henne istället för med oss. Efter fikat blev det Liseberg. Det var massvis med folk, vilket gjorde att vi fick köa i ungefär en halvtimme till varje karusell. Det gjorde att det inte blev speciellt många. Vi började med Lisebergbanan. Där efter var det Balder, Kållerado, Flume-Ride och Kanonen. Kanonen var en karusell jag inte vågade åka sist jag var där dvs. med klassen. Så nu passade jag på att åka den när jag hade chansen. Jag och Linnea satte oss i en kärra, eller vad man kallar det. Nervös var jag allt, men så farlig var den inte. Men otroligt rolig, fast över på säkert mindre än 30 sekunder. Det var de karusellerna vi hann med. Flume-Ride åkte vi sist eftersom att man blir blöt av den. Lite blöt tänkte jag då... Men ack inte. Jag satt längst fram, sen Stefan, Linnea och längst bak satt mamma. I första nerförsbacken, den lilla, blev jag genomblöt ända igenom trosorna, för att vara med exakt. Andra vilket också är den största och sista backen blev jag lite mer blöt på det 'lilla' sen innan. De andra blev också blöta, men inte som jag, tycker jag. Då var det dags att gå hem.

Vid bilen, som var parkerad inne i ett parkeringshus var det dags att byta om. Av med ena paret byxor, på med andra. Ovetande av om det satt någon bakom det tonade rutorna i bilarna i närheten, tog ajg av mig brallorna och satte på mig torra (visserligen mellan två öppna bildörrar, som skymtade den mesta insikten, men inte allt). Jag var ju så illa tvungen. Trosorna kunde jag däremot inte byta där, och det skulle aldrig falla mig in. Jag fick sitta med blöta trosor i bilen, under middagen på Sibylla och sen fick jag äntligen gå in på Preem, slinka in på toan och byta om. Fy så skönt det var med torra trosor, det kan jag ju säga er. Pröva själv, blöt era trosor, sätt på ett par torra byxor och sätt er i en tygsoffa.

Var nyss på en väldigt snuskig och läskig toalett. När man tittade ner i toahålet var det svart och jag tänke att det var någonting som gick att få bort, så jag spolade. Toan spolade märkligt länge och jag fick upp bilder i huvudet av att ett toalettmonster skulle komma upp, det såg verkligen ut så. Fast efter ett tag slutade den att spola, och jag blev klar på toan.

Ja, jag orkar inte ens skriva mer om toalettmonster, men kan ju berätta att Lillen inte tittat ut än. Han funderar nog inte på att komma ut över huvhud taget. ( Är över huvud taget ett sammansatt ord? Hur skriver man det? ) 
(Vi vet inte om Lillen är en flicka eller pojke. Jag skriver Lillen och ' han ' för att det känns bäst, sen vet vi inte vad det är, fören han kommer ut :)

Vill också bara rekommendera bloggen, "Livetivillavillekulla.blogg.se". Jag kan tyvärr inte länka men en supermamma skriver om sin vardag med 3½ barn, hennes döttrar och hennes man. Hennes äldsta dotter får ta mycket skit av idiotiska människor, som hon verkligen inte förtjänar, men hon verkar stark. Hela hennes familj verkar jättefin och jag tycker att ni borde läsa. Jag lovar, ni fastnar :)

En bild ändå, som jag hittade.

Lillälsklingen som snart blir storesyster :) <3
 
Jag saknar henne så. Idag hade Tess suttit och läst min blogg med Myra i famnen och hon hade sagt: Jag älskar Jecca! Så hade hon vinkat till min header och smilat :') Jag får tårar i ögonen när jag påminns om hur underbar hon är <3

Nu har vi godis här i bilen, så jag ska ta fram mitt headset och lyssna på musik och käka godis. :)  Ha det bra tills vidare :)


 


Kommentarer
Postat av: Kadri

sv. men oj vad snäll du är. verkligen roligt att du tycker om min blogg.



hoppas bebisen kommer snart och hon blir storasyster. ni längtar säkert alla

2009-07-09 @ 12:07:37
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Kadri

sv. Hej jag har skrivt om dina snälla or i min blogg. Hoppas de är OK

2009-07-09 @ 19:49:54
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0