Osjälvständig.se

Ni läser just nu en av Sveriges osjälvständigaste människas blogg. Det är konstigt att jag är så osjälvständig. Eller, om just detta kallas 'osjälvständighet' vet jag inte, men jag ska berätta. Jag och Ita har varit bästa vänner ett ex antal år, vilket gör att jag alltid har haft en vän, aldrig vart själv nästan. När inte jag och Ita umgåddes så mycket, var det antingen Sanna eller Hedda. Men iallafall. Nu har jag och Ita varit bästa vänner länge och det har gjort att jag nästan är beroende, på ett konstigt sätt. Inte bara att jag saknar henne om vi inte är med varann, men jag gör nästan aldrig någonting själv. Äh, onödigt att förklara, men jag ger några exempel som jag inte klarar av att göra.. Eller klarar och klarar... Jag klarar ju de, men jag gör det bara inte.

#Jag köpte 1 linne för 129 istället för att köpa 2 för 199 och ångrade mig såklart hemma. Jag frågade min mamma om hon kunde gå och byta dagen efter, men hon sa till mig att jag själv skulle göra det. Jag ville inte, för att jag är rädd för att göra bort mig, så min mamma fick göra det iallafall.

#Jag får för lite pengar tillbaka i kassan, vi säger en tjuging. Jag går inte själv och säger till...Om jag är med Ita. Jag frågar om hon kan göra det, och hon gör det. Jag tycker att hon är asmodig, vilket egentligen är a piece of cake... Är inte Ita med, tvekar jag på om tjugingen är värd att ha, om jag måste gå fram och skämma ut mig.

Sånna saker som egentligen är helt självklara att man gör. Man ber om rätt antal pengar, byter kläder osv.

En sak som var ett stort steg för mig var att när jag och Ita var på Konsum för någon vecka sen, skulle jag köpa Marabou Digestive till min syster men det fanns inte. Jag funderade länge på vad jag skulle ta och bestämde mig sedan för en Marabou Schweizernöt istället. (Ja, självklart letade jag på google efter stavningen) Efter att vi kommit en liten bit på vägen från Konsum slår det mig att inte Myra kan äta Marabou Schweizernöt eftersom att det är bitar av nötter i den. Utan att ens tveka, okej lite, men utan att ens fråga Ita eller se på henne med mina hundögon, går jag inte på Konsum för att byta chokladen och det gick ju så bra så. Och jag var ju tvungen också. Så liite framsteg har jag gjort.

Sen är det också konstigt att praoa utan Ita. Vi har gjort det tillsammans så mycket att det känns som att jag inte vill/vågar göra det ensam. Är alltid rädd för att det ska bli en såndär pinsam tystnad, eller att jag ska vara stol över någonting jag gjort, och så visar det sig vara helt fel. Jag hatar det! :s

Så, nu har ni läst världens onödigaste inlägg av en av Sverigen osjälvständigaste bloggare :D

Ett ex antal år sen (:


















Kommentarer
Postat av: iiitaak

du gör framsteg du ;p(y):)<3 och vi är snygga! ;D

2009-07-02 @ 18:59:33
URL: http://iitaak.blogg.se/
Postat av: sanna

ÄLSKAR DITT HÅR MED INTEE DIG!

2009-07-02 @ 20:47:07
URL: http://sann4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0