En torsdag i Augusti.

Vad ska jag skriva här nu då? Klockan börjar rinna över elva och jag borde sova, än en gång, men ändå sitter jag  här och skriver igen. Dagen har vart ganska bra faktiskt. Skolfoto i skolan, vilket inte gick allt för dåligt hoppas jag. Jag tror inte att jag blundade iallafall, så nu var det problemet överstökat. Det blev inte mycket gjort direkt efter skolan men klockan halv fem var det träning. Invigde mina nya skor och Tjoho vad sköna de var! Damerna var bara 4 stycken så vi tränade med dem den sista timmen. Riktigt roligt faktiskt!
Nu såhär in på senkvällen vandrade jag och storebror till storasyster och fikade och umgåddes. Myra-Li var lite förkyld och hade lite feber, så jag försökte att inte få hennes snor på mig eller andas in hennes sjukdomsandedräckt så att jag inte blir sjuk till helgen. Hemma hos Tessa hade hennes kompis Sirpa (med samma namn som min mamma!!) lämnat sina gamla kläder som jag då fick. Hittade 3 jättefina toppar som kommer komma väl till användning och några toppar som jag kan använda då och då. Om inte denna sommar är den sommarn jag fått mest kläder för minst pris så vet jag inte. Jag har minst 20 nya klädesplagg i min garderob som jag skaffat under sommarn. Hur kul är inte de? Jag har knappt slösat ett öre på hälften. DET är sparsamt :)

Imorn blir det ju som sagt läger. 12 timmar tränar jag ihop under denna helg. Jag är nästan aldrig jättepepp för att åka på läger, eftersom att det känns lite jobbigt att fara iväg när man väl får helg och så. Men när jag väl kommer dit, går helgen relativt fort och dagen rullar på när vi har tre-timmars-träningar vissa av dem. Åker iväg med tåget imorn 13.52 och är väl framme vid sex. När jag väl kommer hem på söndag blir det att förbereda sig och packa till fjällturen som klassen och andra 9:an far ut på! Gud så kul! :)

Nej, nu blir det sängen om jag ska orka upp alls imorn. Har sovmorgon till kanske 9, så antingen blir det att fortsätta sova när jag kommer till mamma från pappa, eller så packar jag allt som ska med därifrån redan på morgonen, så är det klart. Vi får väl se.

Lägger ut bilder från saker jag gjort i sommarn nu när jag inte alltid orkar ta med kameran vart jag än går - när jag har så mycket bilder att dela med mig av redan. Ni förstår :)

/ Kräftkväll i Överum \
 

Att äta ett djur med ögon är!!?


INTE gott!

Nattens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0