21.57 - söndag

jag fattar inte varför jag bloggar så mycket? det är som en drog nästan, det är så himla kul. för mig alltså, att skriva.. kanske inte för er. alltså att läsa. x) jag har ursäktat mig mycket den senaste tiden.. varför gör jag det egentligen? det är ju min blogg, mina val, mina regler.. nä, nu får jag sluta ursäkta mig!

här sitter jag nu, en timme senare ungefär och skriver igen. jag har gjort klart hela G-uppgiften på recenssionen och det känns väldigt bra. har en liten del kvar bara, någonting om genren sen hoppar jag över till VG/MVGö-uppgifterna. det känns bra nu, har kommit en bra bit på vägen och nu är det bara kvar att reflektera kring romanens budskap, skriva en mer ingående skildring av huvudpersoner och bipersoner och att skriva en mer ingående skildring om spårket. jag fattar inte den sista om spårket, det står ingen förklaring efter. jag får ta hjälp av min mamma.

en till dålig vana som jag kom på att jag hade efter att ha läst calle shulmans blogg var att jag aldrig låser dörren när jag gör behov hemma hos pappa. det blir som bara att jag drar igen dörren så sitter jag där, är färdig, torkar händerna och går ut. jag har inte tänk på det så innan, men jag kom på det idag. så hos pappa borde vi ha en såndär dörr som det lyser när det är upptaget och annars så är det bara vanligt. eller som jag ser på en bild nu, det lyser grönt hela tiden, förutom när det är upptaget.. då lyser det rött. fast det skulle bli irriterande i längden.. då är det första bättre.



det kanske inte blir någon kangos för mig. jag orkar i varje fall inte åka imorgon och om jag åker iväg på tisdag så hinner jag bara vara där två dagar. och sen var det inte helt säkert att det blir att åka hem på torsdag, det kunde bli fredag också. och jag MÅSTE vara hemma på tordag, INNAN sju på kvällen. så vi får se.. ita skulle ringa för mer ingående information sen. hade vart skoj att åka dit och nu när jag gjort klart G-uppgiften i arbetet känns det mycket mer lugnt.

jag funderar på att ta någonting att äta (som kvällsmat, inte för skojskull) och sen gå och ta en dusch, en lång och varm dusch - sen traska till mamma. eller så duschar jag där, vi får se.

på tal om böcker och bokrecenssioner och sånt så ska jag bara säga att jag är väldigt sugen på att börja läsa en ny bok. men bibblo öppnar inte förän tisdag och ifall jag åker till kangos då, hinner jag kanske inte låna. äver fast jag hade kunnat låna en bok innan 14.00 på dagen, så kanske det inte är så bra att läsa en bok och recensera en annan. jag får ta och låna böcker efter lovet när recenssionen ska vara inne. 3 böcker jag hade velat tipsa om utan att ha läst är : 1. Janis den magnifika, verkar skitbra! 2. Tillsammans. 3. Tillsammans - andra boken. dom sistnämnda är serieböcker och det skulle även komma ut en trea ifall det inte redan gjort de. utifrån baksidetexter verkar de okejbra, så jag ska söka efter dem på bibblo. men först janis, som jag antar att bibblo har. på internet står det att de är den mest omtalade boken
sen den kom ut.. även om det kanske står så om alla böcker, men iallafall =)

nu, macka och oboy =D


för att påminna er ;D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du film och serier? besök gärna min blogg, kommer att recensera nya filmer och serier!







/-- http://Filmoserier.blogg.se --/

2009-04-12 @ 22:50:52
Postat av: johanna

coolt att ha såndär på toan;o ska jag fan skaffa! fast coolare om den blir brun eller gul,hihi

2009-04-13 @ 13:40:06
URL: http://jjohannaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0