händelserik natt.

jag är på blogghumör.se, och här kommer det en liten snutt av vad som hände inatt.

jag kan börja med att berätta på kvällen efter sista blogginlägget om abstinens var jag tvungen att packa upp min ryggsäck, vilket inte var så jobbigt, men efter all skidåkning - ungefär 5½ mil om enligt mina berääkningar - är man ganska trött. packningen gick segt att packa upp, väskan välte etc. efter det så hoppade jag i duschen vilket var totally underbart! jag satte på högsta värme och satt på golvet hur länge som helst (jag sitter på golvet och värmer mig efter att jag tvättat ur shampoo och tvål, och sitter där i balsam) och märkte efter ett tag att jag nog somnat där inne med högsta värmen och allt. då bestämde jag att det är dags att gå ur duschen för att ta mig lite mat (det enda som jag ätit under hela dagen var lite nudlar på morgonen, och en köttmackis efter vägen från kebne) - och jag höll på att svimma när jag ställde mig upp. var tvungen att kyla ner mitt ansikte i kallvatten och öppna dörren till toan och ta lite frisk luft. sen gjorde jag minsann en fammomacka, tog cocopops, maraboubitar av två olika smaker och ett glas cola och gick och la mig i sängen för att äta. när allt var uppätet somnade jag.

nu till det händelserika natten. jag hörde någonting ringa vid 00.50 och sen tog det slut. efter kanske 5 minuter märkte jag att jag pratade i telefon. med ita. jag förstod inte så jättemycket av vad hon pratade om, men hon hade inte sagt någonting viktigt eftersom att hon förstod att jag sov. samtalet hade tydligen låtit såhär innan jag vaknade :
I: hej
J: hej
I: vad gör du?
J: ingenting, jag bara......
.....
......
.......
äh, jag vet inte vad det heter..
I: okaj? hm, väckte jag dig?
J: NEJ! jag skulle ändå vakna nu..
I: okej? varför?
J: ehm.. jag kommer inte på vad det heter..
I: okej.. vad har du gjort?
J: jag har...
....
.....
äh fan, jag kommer inte på vad det heter.. jag hittar inte ordet.

Och ungefär där någonstans vaknade jag. då började ita prata om en massa roliga saker som hade hänt sen sist vi träffades för 6 timmar sen. det sjuka i hela samtalet i början var att jag minns det svagt, men kommer ändå inte ihåg det. och sen när ita frågade dedär med om hon väckte mig, så svarade jag.. nej jag skulle ändå vakna nu. vid klockan ett på natten? - när hon berättade detta mitt i hela vårat samtal som varade ungefär 40 minuter, började jag skratta såklart. mitt i allt frågade hon om jag var trött och jag svarade 'ja'. och så hör man henne berätta om någonting på msn, så säger hon : jag vet inte varför jag sa det, det bara kom upp i ansiktet på mig'. och ACK vad jag skrattade.. jag tyckte det lät fruktansvärt roligt att hon inte sa huvudet - och där någonstans slutade vi prata och la på.

sen har natten också vart väldigt jobbigt, efter det samtalet. jag hade svårt att somna efter det, gick till jeppes rum och la mig och försökte sova i hans säng medans han satt vid datan, sen gick jag till min säng, trodde att jag skulle få magsjuka idag efter allt jag ätit igår på kvällen. min mage var väl inte van efter 3 dagar av att bara äta det som behövs och så trycker jag direkt i mig ett glas kolsyras läsk och massa choklad. jag mådde inte så bra - men jag var ändå törstig, så jag bestämde mig att gå till köket och ta ett halvt glas cola ändå, trots magontet. det blev bara värre. men jag gick sedan och la mig och magondheten flög ur mig och jag somnade en stund. så nu, halv tio vaknade jag igen av mitt larm.

nu funderar jag om jag ska lägga mig framför soffan ett tag, eller ta på mig kläder och gå förbi skolan och umgås med trevligt folk ett tag.. själv är jag ju ledig sen kebneresan, de som inte var med har halvdag idag. vi får se hur jag gör. klockan 12.00 ska jag vara hos fammo iallafall för en uppfriskande lunch. vi hörs .


det syns ju att jag är trött.. och solbränd.


samma här.. man ser vart jag har haft mitt pannband och solbrillorna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0